قفس بلدرچین قفس کبک قفس مرغ

تولید کننده تجهیزات نگهداری طیور

قفس بلدرچین قفس کبک قفس مرغ

تولید کننده تجهیزات نگهداری طیور

۱۷ مطلب در مرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

واکسیناسیون:

واکسیناسیون:
واکسیناسیون در گله بایستی طبق یک برنامه مدون صورت گیرد باید توجه داشت که یک برنامه واکسیناسیون مناسب بر اساس واکسیناسیون گله مرغ مادر و چگونگی شیوع بیماریها در محل متغیر می‌باشد، بنابر این نمی‌توان برنامه عمومی و مشخصی را پیشنهاد نمود. در این مورد می‌توان با کسب اطلاع از وضعیت گله مادر و همچنین مشاوره با دامپزشک اقدام به تهیه برنامه واکسیناسیون نمود.


نکات قابل توجه در مورد واکسیناسیون:
•در زمان واکسیناسیون باید گله از نظر سلامتی در شرایط مطلوب باشد. 
•کلیه آمار و اطلاعات هر واکسیناسیون باید ثبت شود مثل تاریخ، نوع واکسن، تعداد، شماره سریال واکسن، روش واکسیناسیون.
•افزایش درجه حرارت آشیانه به میزان 1 تا 2 درجه در واکسن های آشامیدنی و بالعکس در واکسن های قطره ای و تزریقی
•اطمینان از یکنواختی دریافت واکسن در گله و رعایت (دُز) واکسن
•استفاده از مولتی ویتامین + الکترولیت
  • paravar paravar
  • ۰
  • ۰
انتخاب تخم مرغهای جوجه کشی:                                                                                                                                   
کیفیت , شکل و  وضع ظاهری تخم مرغ تاثیر چشم گیری بر درصد جوجه آوری دارد . لذا در انتخاب تخم مرغ های جوجه کشی بایستی به نکات زیر توجه کرد:

🔸نطفه داری

🔸اندازه تخم مرغ

🔸شکل تخم مرغ

🔸 تمیز بودن تخم مرغ

🔸کیفیت مناسب پوسته تخم مرغ

🔸 کیفیت داخلی تخم مرغ
  • paravar paravar
  • ۰
  • ۰

انرژی مورد نیاز کبک:

ترکیب بدن کبک با میزان انرژی خوراک تغییر می کند. انرژی مورد نیاز کبک، صرف رشد بافت های بدن، حفظ دمای بدن، تولید تخم، فعالیت های فیزیکی و متابولیسم می شود. انرژی کبک از کربوهیدرات ها (قندها)، چربی و پروتئین خوراک تامین می شود. در صورت جذب مواد انرژی زا بیش از حد مورد نیاز بدن این انرژی به صورت چربی در بدن ذخیره می شود.

اگر انرژی جیره کم باشد معمولاً مقدار مصرف خوراک افزایش می یابد تا کبک بتواند نیاز خود به انرژی را تامین کند. البته این افزایش میزان مصرف خوراک به اندازه حداکثر ظرفیت دستگاه گوارش محدود می شود. با کاهش سطح انرژی جیره، رشد پرنده هم کاهش می یابد.

اگر میزان انرژی جیره بیشتر شود مصرف خوراک نیز کاهش می یابد و در صورتی که غلظت سایر مواد مغذی جیره نیز افزایش داده نشود کمبود پروتئین و سایر مواد مغذی در بدن دیده می شود که سبب کاهش رشد و سلامت پرنده می شود.

در هوای گرم اشتهای پرنده و در نتیجه مصرف دان کمتر می شود و باید در فصول گرم سال از مواد انرژی زا و مغذی کم حجم در جیره استفاده کرد.

  • paravar paravar
  • ۰
  • ۰

صادرات 392 هزار کیلوگرم پنجه و پای مرغ از بهشهر به ویتنام  ‼️‼️‼️


منبع خبر:ایسنا      ۲۱ مرداد ۱۳۹۵      


رئیس اداره دامپزشکی بهشهر گفت: در سال 94 واردات حدود یک میلیون تن نهاده‌های خوراک دام از کشورهای آسیای میانه به بندر امیرآباد بهشهر صورت گرفت، هم‌چنین 392 هزار کیلوگرم پنجه و پای مرغ از شرکت تعاونی جانبازان مهدیه بهشهر به کشور ویتنام صادر شد.

هایده باقری اظهار کرد: در سال 94 اداره دامپزشکی بهشهر اقدام به برگزاری 10 مورد کلاس آموزشی با حضور 450 بهره بردار با هدف افزایش آگاهی قصابان و روستائیان کرد.

  • paravar paravar
  • ۰
  • ۰

ویتامین ها در جیره غذایی طیور:


طیور برای زنده ماندن، تولید مثل و تولید اقتصادی گوشت و تخم مرغ، علاوه بر نیاز به کربوهیدرات ها، پروتئین ها، چربی ها و مواد معدنی اصلی به مواد مغذی دیگری نیز احتیاج دارند که باید میزان کم در جیره موجود باشند

این مواد شامل ویتامین ها، مواد معدنی کمیاب و عناصر دیگری است که به میزان معین به جیره افزوده می گردند. 


 ویتامین ها:

به طور کلی، ویتامین ها ترکیباتی آلی هستند که سلول های بدن قاردر به ساختن آنها نبوده و برای زنده ماندن، رشد و تولید تخم مرغ ضروری هستند، میزان نیاز طیور به این مواد کم است ولی وقتی جیره از نظر ویتامین ها کمبود داشته باشد، عوارضی ناشی از کمبود بروز خواهد کرد

مقادیر متفاوتی از آنها در مواد غذایی وجود دارد. مواد غذایی که در جیره ها استفاده می شوند دارای تمامی ویتامین ها نیستند. بعضی از این مواد در مقایسه با بقیه، غنی از یک یا چند ویتامین بوده ولی کامل نمی باشند


برخی از ویتامین ها توسط میکروارگانیسم های روده ساخته می شوند و یکی از آنها به وسیله تابش اشعه خورشید بر پوست بوجود می آید. به طور کلی تمام ویتامین ها در صنعت به طور مصنوعی ساخته می شوند و به صورت های متنوع ارائه می گردند که می توان کمبود ویتامین ها را درجیره به وسیله این ویتامین های سنتیک برطرف کرد.


 ویتامین ها به دو دسته تقسیم می شوند ویتامین های محلول در چربی و ویتامین های محلول در آب.

  • paravar paravar
  • ۰
  • ۰

عواملی که سبب دیر پر در آوردن در طیور می شوند: 


دیر پر دراوردن در بعضی موارد بر اثر عوامل محیطی است. طرز نگاهداری غلط، ریختن تعداد زیادی جوجه در فضای کم، تغذیه یا جیره های نامتعادل ، زیاد بودن حرارت ماشین مادر، زیاد بودن حرارت محیطی بالاخره کم بودن رطوبت اغلب سبب کندی رشد پرها و کم پر شدن بدن طیور می گردد. چنانچه شرایط نگهداری  و محیطی کاملا مناسب باشد معهذا باز تعدادی از جوجه ها و مرغ ها دیر پر در میآورند. مطالعات فراوان نشان داده است که دیر یا زود پر دراوردن صفتی ارثی و تابع قوانین توارث می باشد.

معمولا نژادهای سبک به خصوص نزاد لکهورن سفید سریع تر و زودتر از نژادهای سنگین و دو کاره، مانند نیوهمشایر- رایلندرد- وایت روک پر در می اورند. در نژادهای اخیر بعضی جورها زودتر از برخی دیگر پر در می اورند.

  • paravar paravar
  • ۰
  • ۰

افزایش قیمت تخم‌مرغ دلایل دیگری دارد :                                                                                                                                                              

ناصر نبی‌پور در گفتگو با مهر با بیان اینکه قیمت تخم مرغ در حدود یک ماه گذشته بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ گران شده است، اظهارداشت: درحال حاضر میانگین قیمت هرکیلوگرم تخم مرغ درب مرغ‌داری حدود ۴ هزارتومان است.

وی با اشاره به اینکه روند صادرات تغییر چندانی نداشته و روزانه حداکثر ۲۰۰ تن است، اضافه کرد: افزایش قیمت تخم‌مرغ دلایل دیگری دارد از جمله اینکه اخیرا بخشی از جمعیت مرغ‌های پیر به کشتارگاه رفته و از چرخه تولید حذف شده‌اند.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران افزایش دما و گرمای هوا را از دیگر دلایل گرانی قیمت تخم‌مرغ عنوان کرد و افزود: زمانی که هوا گرم می‌شود، مرغ‌ها غذای کمتری می‌خورند و تولیدشان نیز کم می‌شود.

نبی‌پور همچنین افزایش قیمت ذرت دامی را مورد اشاره قرار داد و اظهارداشت: قیمت ذرت در بازارهای جهانی به کمترین میزان در ۵ سال گذشته و در داخل کشور ما به بیشترین میزان در طول تاریخ مصرف آن رسیده و رکورد شکسته است.

وی ضمن انتقاد شدید از شرایط بوجود آمده در بازار ذرت، اظهارداشت: ذرت ۶۰ درصد جیره غذایی طیور را تشکیل می‌دهد و تاثیر زیادی در قیمت تمام شده تولید دارد.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران با بیان اینکه در حدود یک ماه گذشته، قیمت ذرت اوکراین ۶۷۰ تا ۷۲۰ تومان بوده است، گفت: درحال حاضر این عدد به ۱۱۲۰ تومان در بندر رسیده است.

به گفته نبی‌پور نرخ ذرت برزیل نیز از حدود ۷۸۰ تا ۸۰۰ تومان به ۱۲۰۰ تومان در بندر رسیده و برای تولیدکنندگان تقریبا ۱۳۰۰ تومان تمام می‌شود.

وی عدم پیش بینی را مهم‌ترین دلیل شرایط ایجاد شده عنوان کرد و ادامه داد: متاسفانه مسئولان مربوطه میزان نیاز را به درستی پیش بینی نکرده بودند که همین امر باعث کمبود ذرت در بازار و گرانی نرخ آن شده است.

نبی‌پور با بیان اینکه مسئولان باید پاسخگو باشند که چرا ذرت در بازار عرضه نمی‌شود، اضافه کرد: از شهریور ذرت داخلی به بازار خواهد آمد اما به دلیل خشکسالی ما در زمینه تولید داخل نیز با مشکلاتی مواجه هستیم.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران افزایش ۶۰ درصدی قیمت ذرت و کمبود آن را درحال حاضر مهم‌ترین مشکل تولیدکنندگان عنوان کرد و گفت: قیمت سایر نهاده‌ها از جمله جو و کنجاله سویا، تغییر چندانی نداشته و مانند گذشته است.            

  • paravar paravar
  • ۰
  • ۰
صدف و نقش آن در تامین کلسیم مورد نیاز جیره غذایی طیور :

 کلسیم یکی از عناصر معدنی بسیار ضروری در تامین نیازهای بیولوژیکی و تشکیل استخوان و پوسته تخم مرغ در طیور می باشد. بطور متوسط روزانه به مقدار 7-30 گرم از کل کلسیم موجود در بدن یک مرغ تخم گذار صرف تشکیل پوسته ی یک عدد تخم مرغ می شود. کلسیم مورد نیاز طیور از منابع مختلف غیر معدنی و معدنی بدست می آید،که همواره در فرمولاسیون خوراک دان آنها استفاده می شود. از منابع غیر معدنی تامین کلسیم می توان به پودر یونجه، پودر استخوان و از منابع معدنی آن می توان به فسفات کلسیم، صدف و کربنات کلسیم اشاره نمود ،که در این میان کربنات کلسیم به جهت داشتن سطح پایینی از فلوئور از اولویت بالاتری در میان سایر منابع تامین کلسیم برخوردار است. استفاده از کربنات کلسیم در سطح وسیعی در صنعت مرغداری رایج شده و مرغداران از آن بعنوان اصلی ترین منبع کلسیم جیره دان استفاده می نمایند. این ماده معدنی در صورت دارا بودن کیفیت خوب و پایین بودن حجم فلوئور می تواند جایگزین خوبی برای سایر منابع تامین کلسیم در فرمولهای دان باشد که با توجه به پایین بودن قیمت آن نسبت به صدف دریایی کاملاً مقرون به صرفه می باشد.
  • paravar paravar
  • ۰
  • ۰

ساختار تخم و شرایط تخم مناسب جوجه کشی:


ساختمان اصلی تخم تمام پرندگان یکسان است و تنها در الگوی داخلی و نسبت ترکیبات مختلف از یکدیگر متمایز است، بطور کلی تخم پرندگان ترکیبی از ۵ قسمت اصلی میباشد:


1.پوسته


2.غشاء ها و کیسه هوایی


3.سفیده یا آلبومین


4.زرده


5.صفحه ی زاینده

  • paravar paravar
  • ۰
  • ۰

پیشگیری و کنترل بیماری های بلدرچین: 


بلدرچین در مقابل بیماری‌ها در مقایسه با سایر پرندگان زیاد حساس نمی باشد. ولی احتیاطات لازم از نظر کنترل و پیشگیری را بایستی مدنظر داشت. 

                             

لذا رعایت موارد ذیل در پرورش بلدرچین مفید می‌باشد: 


مکان پرورش بایستی دور از حضور سایر پرندگان باشد.

تلفات بلافاصله جمع آوری و با رعایت اصول بهداشت و قرنطینه دفن و یا سوزانده شود.

کف سالن را باید همیشه خشک نگه داشت.

آبخوری‌ها هر روز شستشو شوند. 

بلدرچین‌های بیمار باید از سالم جدا شوند. 

تردد و ورود و خروج به داخل سالن پرورش با رعایت شرایط بهداشتی و تحت کنترل باشد. 

از بستر سالم و بدون کپک و هر گونه آلودگی استفاده شود. 

کلیه وسایل و ملزومات مورد استفاده در سالن های پرورش قبل از استفاده شستشو و ضدعفونی شوند. 

قبل از جوجه‌ریزی جدید سالن‌ها شستشو و ضدعفونی شوند.      

  • paravar paravar
  • ۰
  • ۰

تخم مرغ:

 تخم مرغ :


 مقدار ویتامینی که در زرده تخم مرغ و سفیده وجود دارد مختلف است.ویتامین های محلول در چربی مانند Aو D و K و E در زرده وجود دارد.مقدار ویتامین A زرده بستگی به میزان موجود در جیره غذایی دارد.


وقتی مرغ با جیره غذایی معمولی تغذیه می شود،مقدار ویتامین A موجود درزرده بین ۲۰۰-۱۰۰۰ واحد بین المللی است.مقدار معمولی ویتامین D در زرده تخم مرغ در حدود ۱۰۰ واح بین المللی و میزان ویتامین E معمولا ۱۰۰-۵۰ میلی گرم در هر ۱۰۰گرم زرده می باشد.


طبق گزارشات موجود چنانچه جیره غذایی حاوی ۰٫۵۲ میلی گرم از ویتامین K باشد بعد از ده روز میزان ویتامین K موجود در زرده ۲۵mg بوده است.مقداری ویتامین دسته B نیز در زرده وجود دارد.مقدار ویتامین B12 که در زرده یافت می شود طبق بعضی( mg/g 18) گزارش می باشد.

  • paravar paravar
  • ۰
  • ۰
تغذیه جوجه بعد از هچ :

نوک زدن تخم مرغ و خروج جوجه‌ها از آن در هچری از نظر زمانی بسیار متفاوت میباشد ولی تخلیه جوجه زمانی صورت می‌گیرد که اکثر تخم مرغ‌ها باز شده و هچ به حداکثر رسیده باشد.
با توجه به اختلاف زمان هچ در جوجه‌ها و سایر اعمالی که در جوجه کشی صورت می‌گیرد و با اضافه کردن مدت زمان حمل جوجه به مرغداری ،گاهی جوجه‌ها تا بیشتر از 2 روز بعد از تولد بدون آب و دان می‌مانند. در صورتیکه بعد از مدت زمان اشاره شده که جوجه‌ها به آب و دان دسترسی نداشته‌اند اگر در مرغداری نیز بدون آب و یا دان مانده و یا بعلت ضعف مدیریت ، تغذیه جوجه کامل نباشد سبب افزایش تلفات، رشد غیر یکنواخت ، افزایش حساسیت به بیماریها و کاهش وزن گله در آخر دوره پرورش خواهد شد.
دسترسی هرچه سریع‌تر جوجه به آب و دان در سالن پرورش ، منجر به تسریع در رشد دستگاه گوارش شده و این امر به‌نوبه خود افزایش اشتها و مصرف دان بیشتر را سبب میشود.
نشان داده شده است که مدیریت نامناسب تغذیه اولیه باعث عدم رشد عضلات و از جمله عضلات سینه شده و در نهایت وزن گله ممکن است در آخر دوره 8 تا 10 درصد کمتر از حد پیش بینی باشد. 
  • paravar paravar
  • ۰
  • ۰

بررسی اثرات عصاره نیشکر بر روی سیستم ایمنی طیور:



اثرات عصاره نیشکر بر روی نیمچه های گوشتی تضعیف ایمنی شده با سیکلو فسفامید مورد بررسی قرار گرفت.این ماده به میزان ۵۰۰ میلی گرم بر کیلو گرم وزن بدن به مدت ۳ روز به داخل چینه دان تلقیح شد.جوجه هایی که این عصاره را دریافت نموده بودند، دارای وزن گیری بالاتر، ایندکس بورس بهتر و آنتی بادی بالاتری بر علیه گلبول قرمز گوسفندی و بروسلا آبورتوس بودند. نتایج حاصل از این تحقیق نشان می دهد پتانسیل عصاره نیشکر به عنوان یک محرک ایمنی سیستم ایمنی طیور می باشد.         

  • paravar paravar
  • ۰
  • ۰

 صدای جوجه ها وضعیت استرس آنها را نشان می دهد :


تحقیقات مداوم بر روی مرغان تخم گذار نشان داده است که آوای صوتی پرنده می تواند به عنوان یک نشان دهنده قابل اطمینان از اشکال مخصوصی از استرس باشد و این که خصوصیات آواهای مختلف می تواند با انواع خاصی از شرایط استرس دار ارتباط داشته باشد.

بر اساس مطالعات دکتر میشل جی دره که یک پروفسور در گروه آموزش علوم دامی دانشگاه کانکتی کت و عضوجامعه علوم طیور (psa) میباشد جالب است زمانی که بدانیم در شرایط محیطی ویژه شناخت و غالب آمدن بر استرس اولین مرحله به سوی کاهش استرس در محیط تولید است.

دکتر دره می گو ید:

تسکین استرس در یک گله اقتصادی مرغ تخم گذار و مرغ گوشتی حایز اهمیت است نه تنها به خاطر این که باعث افزایش رفاه بیشتر پرنده میشود بلکه به دلیل اینکه استرس به عنوان دشمن شناخته شده کار آیی تولید است.تجزیه و تحلیل آوای صوتی جوجه ها ممکن است به خوبی پاسخی باشد به این که موضوع به آرامی و با سرعت میتواند باز خورد دقیق و صحیحی از سطوح مختلف استرس پرنده به ما بدهد. 

  • paravar paravar
  • ۰
  • ۰

گوش دادن دقیق به صدای طیور بر مدیریت بهینه پرورش موثر است :

 نتایج تحقیقات جدید به پرورش دهندگان اجازه می دهد آنچه که پرندگان در شرایط مواجهه با استرس سعی دارند بگویند را بهتر درک کنند! 

یک تفاوت بزرگ میان گوش دادن و شنیدن وجود دارد، اما برای بیشتر ما، با وجود تلاش های بسیار، صداهای پرندگان تا حد زیادی نامفهوم باقی مانده است. محققان موسسه تحقیقات فناوری گرجستان(GTRI) طی چندین سال مطالعه بر روی الگوهای آوایی پرندگان موفق به شناسایی صداهای مرتبط با آسایش و رفاه  پرندگان شده اند:

این یافته ها باعث درک بهتر آواهای پرندگان در شرایط مختلف شده و می توان بر آن اساس مراقبت های لازم برای بهینه سازی شرایط مدیریتی را تنظیم نمود. در این روش با استفاده از یک "سیستم مانیتورینگ رشد" زمان هایی که پرندگان به دلیل بیماری و یا شرایط نامطلوب محیطی در سالن پرورش تحت تنش هستند، مشخص می شود. این سیستم  مبتنی بر یادگیری، شامل یک پایگاه جمع آوری داده بهمراه یک میکروفن برای ثبت سیگنال ها است که با استفاده از الگوریتم های تعریف شده به تجزیه و تحلیل داده های صوتی می پردازد. 

  • paravar paravar
  • ۰
  • ۰

کاهش معدل صادرات تخم مرغ


دبیر کل کانون پرورش دهندگان مرغ تخم گذار افزود: پس از ماه رمضان صادرات  رونق بیشتری داشته است؛ اما نسبت به چهار ماهه سال گذشته معدل صادرات کاهش یافته است...



سید فرزاد طلاکش-دبیر کل کانون پرورش دهندگان مرغ تخم گذار- در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، در خصوص وضعیت صادرات تخم مرغ در سال جاری بیان داشت: میزان صادرات در 4 ماهه اول سال نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

او افزود: پس از ماه رمضان صادرات  رونق بیشتری داشته است؛ اما نسبت به چهار ماهه سال گذشته معدل صادرات کاهش یافته است، نتواسته ایم رقابت قیمتی داشته باشیم و در برخی نقاط که بازار کشش داشت نیز نتوانسته ایم تامین مابه التفاوت کنیم؛ چراکه در کشور یارانه خاصی به این بخش تعلق نمی گیرد و تقاضا نیز بدلیل مشکلات عراق و افغانستان که مشابه بسیاری از کشورها در گیر مسائل سیاسی و اقتصادی هستند دچار مشکل شده است.

دبیر کل کانون پرورش دهندگان مرغ تخم گذار با اعلام اینکه در تیرماه 220 تن تخم مرغ صادر شده است بیان داشت: این عدد موثری برای تغییر بازار تخم مرغ نیست، در چند روز گذشته نیز صادرات کاهش یافته است و عملا بطور میانگین روزی 50 تن هم صادر نشده است؛ اما قیمت این محصول نسبت به 10 روز قیل افزایش یافته است؛ اما این به معنای افزایش سود تولیدکننده نیست؛ بلکه از میزان زیان تولیدکننده کاسته شده است.قیمت تمام شده تخم مرغ بر اساس قیمت نهاده هایی که در بازار عرضه می شود 4100 تومان و میانگین قیمت مرغدار 3500 تومان است؛ بنابداین مرغداری ها 600 تومان در زیان هستند؛ به همین خاطر با این میزان افزایش قیمت، سودی عاید آنها نمی شود.

او افزود: در حال حاضر صادرات تخم مرغ به افغانستان در مقایسه با چند سال گذشته کاهش چشمگیری داشته چرا که رقبایی همچون پاکستان بازار را به دست گرفتند و تنها در زمانیکه نتوانند نیاز بازار را تامین کنند صادرات به این کشور صورت می گیرد.تحولات ترکیه در میزان صادرات تاثیرگذار نبوده است؛ اما اتفاقاتی که در حوزه سیاست در عراق به وقوع پیوسته است درآمد مردم را کاهش داده است.

طلاکش با اشاره به صادرات به عراق بیان کرد: صادرات تخم مرغ به عراق به سبب کاهش مصرف و قیمت در بازار عراق نیز به کندی انجام می گیرد؛ همچنین میزان صادرات به کشورهای آسیای میانه به سبب خود کفایی آنها در تولید افت قابل ملاحظه ای داشته که این رویه در سال جاری نیز ادامه خواهد یافت.
او افزود: در تخم مرغ مشکل مازاد مصرف داریم اگر کمبود باشد افزایش قیمت را شاهد خواهیم بود و دلیل قیمت ثابت تخم مرغ این است که به اندازه کافی این محصول در بازار عرضه شده است.
  • paravar paravar
  • ۱
  • ۰

شرکت پرآور صنعت

  • paravar paravar